Det är jag som är fixarn'

Fredag = fixifixdag

Semester är ju inplanerad måndag till onsdag och jag fixart'. Har ringt och pratat med turistbyråer och diverse boenden. Vi ska åka till ett naturreservat, typ, uppe i norra Western cape och där ska vi mest hänga och kanske vandra lite. Får jag och Rose som vi vill ska vi kanske köra lite hästridning också, men Jenny blåvägrar. Men skam den som ger sig, och eftersom det är jag som är fixarn' så har hon faktiskt inte så mycket att säga till om. Eventuellt kan hon få köra mountain bike bredvid. Det enda problemet är att vägarna tydligen inte är så bra, och eftersom vår bil inte heller är så bra så vet vi inte riktigt hur vi ska lösa det här. Får kanske ta den lilla säkra rutten istället för den långa, lite mer riskabla. Jag vill ju gärna inte bli fast ute i ödemarken med en punktering och missa flyget hem. Men å andra sidan är jag uppvuxen i Siljansnäs och ärligt talat, hur mycket sämre kan vägarna bli?

Utöver det har jag köpt blommor till min tenniscoach. Nu är det bara att hoppas att han är där när jag kommer. Annars blir det ju lite tråkigt.

Nu ska jag börja packa, i alla fall på papper. Det är en riktigt klurig logistik att få ihop det här med en flytt (vi bor sista dagarna hos holländskorna om jag inte sagt det), en semester, och en massa saker som jag nog antagligen inte behöver igen - typ shorts. Har jag sagt att det är kallt här? Men som sagt fix var mellannamnet idag.

Sen ska jag simma också!

Hit beger vi oss!


Kommentarer
Postat av: Mariah

Jaaaaaaa, det måste vi absolut göra! :-)

2010-05-29 @ 17:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0