Produktivitet

Idag har jag (än så länge) varit riktigt duktig. Jag har pratat med världens absolut segaste person på Sydafrikanska ambassaden. Det enda positiva med honom var att han pratade svenska, så jag behövde inte ta till min välinövade engelskakonversation. Innan hade jag till och med och övat framför spegeln på hur jag skulle uttala mitt namn; Johanna eller Jåohänna. Jag behöver i alla fall inte ta ett HIV-test talade han om för mig. Sen har jag även talat med CSN som sa att jag kunde få ett intyg som säger att jag ska få pengar av dem. Puh. För jag tror inte att mina 5000 kronor på banken hade kunnat övertyga Sydafrika som helhet att jag har tillräckligt med pengar för att kunna försörja mig där nere. Skatteverket stod för dagens besvikelse. Hur kan man ha upptaget på ett 0771-nummer. Jag trodde faktiskt att det var en så pass stor och utvecklad myndighet så att den hade anammat idén med telefonkö. Men icke. Det fick alltså bli ett mail till dem.

Jag har även sökt CSN.

Nu stundar flygbiljett. Jag kan inte bestämma mig när jag vill åka hem. Det är kanske inte så konstigt eftersom jag gillar att planera max två-tre dagar framåt i tiden. Nu snackar vi slutet av juni. Men vad tror ni om att vara kvar två veckor efter skolan slutar. Det är ju ändå fotbolls-vm då så man kan väl tycka att jag borde kunna roa mig. I sådana fall kommer jag hem till Svedala runt 25 juni.

Nästa steg är att posta brev till polisen och vänta på att herr doktor ska svara på mitt mail. Sen kan jag nästan tycka att jag gjort mig förtjänt av resten av dagen ledigt. Jag hittade nämligen mina (och Mandis) gamla Sims-spel igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0