Röntgen

Idag är dagen när jag ska försöka hitta till och i Linköpings universitetssjukhus. Jag är lite orolig över hur det ska gå och funderar på att åka om en timme någongång, jag har tid klockan tre. Anledningen till denna utflykt är att den Sydafrikanska staten inte vill ge mig ett visum om jag inte har röntgat lungorna. Och de vill inte släppa in mig i landet om jag inte har ett visum, så det är ju bara att knata iväg. Jag är dock lite osäker på om den svenska sjukvårdsbyrokratin verkligen har förstått syftet med mitt besök. Det kan hända att de förväntar sig en person med grav tuberkolos. Jag vill bara ha ett intyg på att jag är frisk. Men den som lever får se antar jag. På kallelsen stod det att undersökningen var gratis, så om de inte fattat har det i alla fall inte drabbat min knapra resekassa.

Vi får väl börja med att se om jag kan hitta rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0