Vaccin del 1

Såhär i influensatider har jag varit duktig och gått och vaccinerat mig. Mot hepatit och Polio. Noga räknat var detta min femte poliospruta under mitt inte alltför långa liv, så jag skulle bli mäkta irriterad om jag gick och blev sjuk i detta elände. Nä, mitt nervsystem ska nog vara skyddat nu. Hepatiten däremot, kräver en ytterligare behandling, för ytterligare 520 kronor. Kul. Jättekul. Det lutar åt jobb på nyårsafton...

Vid nästa besök skall Tyfoiden få sig en omgång också. Men den kostar blott 300 kronor vilket känns som en tidig mellandagsrea. Billigt alltså.

Nu har jag hur som helst ont i armen. Den snälla damen med sprutan rådde mig att ta båda sprutorna i en arm. Det var smart för nu jag har i alla fall en fullt fungerande arm. Den andra hänger mest med, och mest av den anledningen att den faktiskt sitter fast på min kropp. Så värst funktionsduglig är den inte.

Kommentarer
Postat av: rebeccac

Kul kul Du har lite att sta i! Jag har precis uppdaterat mig pa din lilla blogga. Lever ett sparrat liv aven utanfor Kina. Illa. Men men. Snart Lundinskan sa ar du klar med alla masten och kliver av flyget i SA!!! =) Vi avslutar dar sa rakna med besok typ 27/2-4/3! =)

2009-12-05 @ 16:23:52
URL: http://kinakulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0