Bästa helgen

Äntligen har skolan lättat så i helgen har vi hittat på en hel del skoj.

Igår bar det av till Stellenbosch för att titta på fotboll, Ajax Cape Town mot the Free State. Vi såg bara första halvlek, men vi kände oss riktigt Afrikanska. Jag är nästan glad att jag inte är här under fotbolls-VM för de där tutorna de kör med på matcherna gör en helt vansinnig. Man hör verkligen inte sina egna tankar.

På kvällen sen bar det av till Moyo at Spier, en afrikansk restaurang där man får sitta uppe i en hydda i ett träd och äta. Superdupermysigt (tack Rebecca för att du såg till att jag kom dit typ, helt underbart). Målade i ansiktet blev vi också, och sånguppvisning fick vi vid bordet (lite skumt, men trevligt). Maten ska jag inte ens tala om. Jisses vad gott det var. Och från och med nu ska jag sluta underskatta grytor helt klart. Grillat i all ära, men en riktigt god gryta där köttet är så mört så det nästan inte ens finns i munnen är det faktiskt inte mycket som slår. Dessvärre var jag för mätt för att ta en andra gång. Åt i alla fall tre sorters bockar, gemsbock, springbock och en annan bock som jag för mitt liv inte kunde höra vad han sa för namn på.

Sen stupade jag i säng.

Idag har vi precis kommit hem från Crystal pools. En vandringstur upp till några småsjöar uppe i bergen med kristallklart vatten. Urvackert var det och urhurtiga var vi. (Nu har jag faktiskt tränat fem dagar denna vecka, tjoho). Det var dock kallt i vattnet så vi sket i att bada, men tog kort gjorde vi. Dem ska ni få se imorgon!

Nu är jag hemma igen som sagt och stupar i säng en gång till. Tänkte ta mig en tupplur och se om solhuvudvärken kan gå över. Sen ska jag kanske med Rose (världens största AJAX-fan) till en fotbollsarena och se finalen i Nederländska cupen i fotboll på en stor-tv. Eller nåt. Men eftersom jag är nästan helt klar med skolan nu så kan jag ju faktiskt ägna min tid åt sådana oväsentligheter!

Hoppas ni har en fin vårdag hemma. Här är det vinter och jag har fått ränder av solen - inte rättvist va :P

Kommentarer
Postat av: back martina lundin

Tänk, jag som var på väg, vill oxå vandra till små sjöar och så...

Det är inte lätt att smälta en resa som bara gav lång näsa- men tack och lov är det vackert här vid mitt härbre- men jag saknar dig gumman! KRAM

2010-04-25 @ 22:18:13
URL: http://ikapstaden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0