Det regnar

Det regnar i Kapstaden ikväll. Och det är väl lika bra för då går jag inte till affären och köper godis! Duktiga mig. Från och med nu till hemkomst är det morötter som gäller. Vi kan kalla det beach 2010 - trots att jag redan gått omkring på stranden i år mer än jag någonsin kommer göra hemma. Jag hade väl i och för sig inte kunnat gå ändå. Får ju inte gå själv. Inget ont som inte har något gått med sig!

Bilder kommer (Rebecca?), men det är faktiskt så illa att det inte är så att jag inte orkar här hemma på internet. Det fungerar faktiskt inte. Maken till otillförlitligt internet får man leta efter. Sen har jag nog inte tagit så många ändå. Men ska försöka fånga några modegodbitar på kort i skolan imorgon kanske. Det kan bli kul.

Skolan börjar så smått lida mot sitt slut förresten. Konstigt. Imorgon har jag min sista tutorial, obligatoriska seminarium kanske man kan översätta det till. Sen är det bara några veckor kvar till alla exams. Så det kanske blir en hel del läsande. Men det mesta har ju gått bra hittils så det löser sig nog.

Haha, jag fick upp en bild. Det tog bara tio minuter. Tänkte jag kunde bjuda på en bild från vår bakgård som mer liknar ett koncentrationsläger än en mysig uteplats. Men det var sol så jag och Rose tog ett glas vin. Bredvid mig ser ni en stor kruka full med jord och sten - och en hel del kattpiss. Så på den har vi lagt en gammal heltäckningsmatta - även den säkert full med kattpiss. Det fina plåtplanket bakom oss slutar i med en halvmeter hög taggtråd, men det avslöjar inte bilden. Det svarta bredvid mig är någon form av "svarta tavlan" som vi inte alls vet vad den gör där. För att slutföra den gemytliga bild kan jag meddela att utemöblerna är buckliga. De har nämligen smällt i solen. Welcome to Africa!


Kommentarer
Postat av: Mariah

Uuuuuuuu, jag vill också ha sol o fint. Imorse när jag klev upp hade det snöat. Så för tillfället är det vitt på marken igen. Men det borde försvinna bara solen kommer fram. Pok

2010-04-22 @ 07:52:44
Postat av: tess

vad go du är, vad glad jag blir:) när jag inte har något att blogga om slänger jag in lite bilder, promise:) hallå fatta du har varit borta länge nu! har ju gått superfort! snart är du hemma:)

2010-04-22 @ 22:43:18
URL: http://trescz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0