En dagisklass, ankor och vacker utsikt

Idag var det plugg/soldag inplanerad. Så väskan packades (tog med en fotboll till och med, hur jag nu fick ihop det med att plugga) och det bar av till Kirstenbosch igen. För allas vetskap är alltså Kirstenbosch en gigantisk botanisk trädgård - ser mest ut som en park. Det ligger he lt vansinnigt vackert vid foten av table mountains baksida och är något av det vackraste ställen jag varit på. Det är där jag varit på konsert några gånger tidigare. Plus i kanten är att det brukar vara relativt vindstilla, vilket man absolut inte är bortskämd med här nere.

Väl på plats bar det av i raketfart från bilen för att ta det perfekta stället att ligga på i den stora och totalt tomma "parken". Jo, på vår sida dammen fanns det bara vi, och några pensionärer iförda hattar som gick på den avlägsna gångvägen. Det var alltså inte så stor konkurrens om gräsmattan och vi fick vår plats! Perfekt. På tjugo sekunder kom bikinin fram och det var dags för att pressa, förlåt läsa. Det enda lite dumma var väl att i samma veva som kläderna flög av oss parkerade ett dagis på andra sidan dammen för att titta på ankorna. Problemet med den ekvationen var att om man för ett ögonblick inte tittade på ankorna från deras position så tittade man rakt på oss. Och det enda man såg då var filtar som lades ut och tröjor och skor som flög i luften - och sen fyra skapligt kritvita kroppar som försökta få ur det absolut mesta av vintersolen.

Vi tyckte det var kul i alla fall, men några minuter senare visade det sig att det tyckte nog inte dem för en mycket snäll säkerhetsvakt (med handfängsel hängande i byxlinningen) kom fram och frågade om vi hade en bra dag och sa något om att det var fint väder - innan han på ett mycket trevligt sätt sa att man inte fick ta av sig kläderna i "parken". Tusen tankar flög genom vårt huvud. "Ingen sol, kritvit, genomskinlig, kommer inte ens fastna på bild längre, kommer bli mobbad när jag kommer hem". Men vi var snälla och tog på oss kläderna typ. Jenny sov när han kom så hon satt kvar i bikiniöverdel med ett trotsigt "jag har inte hört vad du sa"-uttryck i ansiktet (men hon är bara 21 också...). Och eftersom den gode vakten dök upp endast för att sätta dit oss så var det garanterat någon som hade skvallrat. Vi tror på dagisfröknarna, men skulle också kunna vara pensionärerna. De hade dock behövt rätt bra glasögon måste jag säga.

Men vi hade det skönt och jag fick en hel del läst ändå. Så livet lekte ända till jag kom hem, tog en löptur, duschade, åt och sen kom på att allt jag hade läst hade jag läst i onödan, eftersom den delen av häftet inte ska testat imorgon på testet.

Så för att göra den korta historien som jag precis gjort lång kort igen har jag inte åstadkommit någonting idag. Jag har inte pluggat till testet och jag har inte blivit brun. Jag har dock ätit en glass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0