Glad påsk - var det

Sydafrika - landet skapt för roadtrips. Tillsammans med USA då kanske, men av lite olika anledningar. USA för att det finns alldeles för mycket att göra, Sydafrika för att det finns ingenting att göra bara för att det inte finns någonting. Mer än berg, men man tröttnar lite på att gå i dem. Men vackert är det så det förslår. Sen ska man också välja Sydafrika för att det är så bra musik på radion när man hamnar i bilköer, inte. Men det är en annan del av historien och den delen hörde till de sista två timmarna av vår resa, så innan det var det riktigt bra.

Jag presenterade min tripp i ett tidigare inlägg och den blev väl ungefär som tänkt, fast bättre. Vi har badat på riktigt (och inte bara frusit ihjäl i två sekunder i Atlanten som annars), sett soluppgång vid AFrikas sydligaste udde, suttit på en bäcksvart strand och spelat musik (inte jag då, men det förstod ni ju), Sett underbara utsikter, lekt med gepardungar, åkt vilse, ätit supergod mat, sovit halvlyxigt, sovit super olyxigt, fått hemlagad mat, sovit trångt, såvit i bilen, sett ovilda krokodiler, bergsklättrat (gått på en stig) till ett vattenfall och inte vågat bada samt kört en hel del bil. En riktigt bra påskhelg har det varit vill jag lova. Sen skadade det ju inte att komma hem igår och se att Leksand faktiskt fortfarande har en chans på elitserien.

Men nu är skjutsen här så jag måste kila!




Kommentarer
Postat av: mamma

oj vad vackert- jag längtar till bergen och till dig

2010-04-07 @ 08:11:18
Postat av: mormor

Men Johanna, hur modig törs du vara. Oj, jag blir alldeles knäsvag..... Levande leopardungar.!!!!!!!

2010-04-08 @ 22:44:28
URL: http:// ikapstaden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0