Händer inte så mycket

Anledningen till att det inte händer så mycket på bloggen är att det inte händer så mycket här i Kapstaden. Alla bara pluggar. Till och med Amerikanarna har stoppat huvudet i sanden (läs: skolböckerna) och då är det illa ska ni veta. Men det börjar bli bättre. Igår lämnade jag in min sista skriftliga stora uppgift!!! Det var ett mycket härligt ögonblick kan jag lova. Nu är det bara test kvar innan final exams börjar. Och de kommer knäcka mig, det har jag redan kommit på.

Förkylningen är bättre också. Funderar på att spela tennis idag till och med, men det är lite kyligt och blåsigt så det kanske är dumt. Ska undersöka saken närmare under dagens lopp.

Annars vill jag i alla fall meddela att jag som svensk lyckades med att inspektera VM-stadion. Känns aningen onödigt, nu när de blågula ändå inte kommer hit, men nu vet ju jag något som de inte vet i alla fall - hur den ser ut. Den är stor, Ejendals har inte så mycket att komma med om jag ska vara ärlig. 68000 personer går in om jag har förstått rätt. Matchen då? Brasilien vann med 1-0, men jag brydde mig kanske inte jättemycket.




Om några dagar kommer mamma hit i alla fall. Det ska bli prima kul, får se vad vi ska hitta på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0