Inte alltid som man tänkt sig

Jag antar att ni alla gissar att min mammas besök hänger lite löst för tillfället. Det känns lite som att Island inte har så många hästar hemma för tillfället, eller det har de ju. Det går väl helt enkelt inte så bra för stackarna. Ingenting säkert än och jag ger inte upp men chansen att hon ska kunna flyga hit imorgon känns väl inte speciellt stor och det gör mig rent ut sagt jätteledsen. Jag behövde verkligen ett avbrott och lite svenska. Ville gärna ha den där tacokryddan också. Och Jenny behövde verkligen snus (det kommer bli hemska veckor de kommande). Så nu är jag arg över det också. I torsdags var jag mest arg på de dumma typerna i skolan som är helt omöjliga att få att hjälpa en. Byta grupper och försöka hjälpa en strandad utbytesstudent har verkligen ingen hög prioritet.

Solen skiner i alla fall i Kapstaden idag. Det är nog rätt varmt och jag vill hoppa i min bikini och försöka rädda brännan lite, men vår bakgård är inte den mest soliga i världen just nu och sitta ute på gatan tror jag är en rent ut sagt usel idé.

Igår var vi iväg på en liten tur till en liten by utanför här. Kanske inte världens mest roande ställe, men vi åt i alla fall lunch och jag köpte vantar, logiskt. Sen tittade vi på världens sämsta film någonsin, Elizabethtown. Så makalöst urusel!

Och nu är jag här. Tror jag ska försöka klämma in mig i hörnet på bakgården som har sol. Skam den som ger sig. Lika bra att läsa lite också kanske, ifall mamma kommer så är det ju dumt om jag inte fullföljer min pluggplan.

Ha en fin söndag Sverige! Förresten, märker man av askan som vanlig gående på jorden??

Kommentarer
Postat av: Jonna

Man märker inte askan alls. Tråkigt att hon inte kan komma!

Kramar

2010-04-18 @ 11:30:20
Postat av: Mariah

Skickar en BAMSEKRAM till dig gums. Trist att Martina inte kommer. Jäkla skitaska! PUSS

2010-04-18 @ 16:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0