Regn och rusk och internet - igen

Det börjar bli kallt i Kapstaden vill jag meddela. Teperaturen sjunkar till nivåer så man faktiskt ser sin andedräkt när det blir mörkt. Runt 12-13 grader kanske. Och det vill jag lova är kallt, sover i pyamas med stängda fönster och tycker att det är kyligt ändå. Den där fläkten som min hyresvärd äntligen gav mig för två veckor sen känns väl kanske inte som en investering i topklass. Idag är det kallt dagtid också, 16 tror jag - eller lite mer. Men det regnar och blåser. Afrikanerna säger att det är vintern som har kommit. Jag fnyser lite åt dem och kan på min höjd gå med på att kalla det för sensommar, alternativt bara svensk sommar. Men det är nog såhär det kommer vara resterande tid av min vistelse här. Nu var det väl i och för sig 25 grader varmt igår, minst. Jag fryser i alla fall om fötterna.

Hemma från skolan är jag också. Tog på mig ansvaret att vakta internet-killen som var här i morse. Två dagar sen bestämde de sig nämligen för att installera ett nytt modem här, så att internet skulle gå fortare. Det misslyckades helt och internet gick inte alls. Oväntat. Så efter två riktigt riktigt griniga samtal från min sida är det nu fixat igen - på bekostnad av min sovmorgon.

Och eftersom jag nu varit vaken i tre timmar utan att göra något vettigt (mer än att stå och skratta lite åt den som har tvätten ute på torklinan, hehe) så är det nu dags att skriva igen. På onsdag lämnar jag in den sista stora uppgiften jag har här. Ska bli så skönt så ni anar inte. Men tills dess är det bara att jobba på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0