Bilder då

Om man hittar rotrarna i skolan och sätter sig under en funkar internet riktigt bra. Hittar man dem inte så funkar det asdåligt. Nu har jag i alla fall hittat en på att lugnt ställe där jag tror att jag får sitta så - perfekt! Lite bilder då innan batteriet dör, så kan jag uppdatera er om själva skolstarten när jag kommer hem sen!

Pingviner som var oerhört mycket mindre än jag trodde och sjukt söta. Men jag håller fast vid att de ser lite korkade ut...

Campus

Strutsar (vilda). Har sett sådana i fångenskap, men hur exotiskt är det?

Cape o good hope och en skapligt härlig utsikt, och paus efter lite klättrande. De två holländska flickorna i förgrunden och Atlanten (kall!!!) i bakgrunden.

Cape point och två oceaner som möts (lite mer till höger...)

Kösystem och en hel del väntan. De ni ser på läktaren sitter i kö för att få sätta sig i kö. Tidigare har de stått i en kö, som får svininfluensköerna att slänga sig i väggen, för att komma in i huset. Efter att man hade kommit igenom alla dessa köer väntade en sista kö där man skulle registrera kortet (tog fem sekunder, men de gjorde det inte när man fick det...fast det var samma apparat).  Den där sista kön missade tydligen jag, så jag fick gå dit idag istället. Kul.

Någon dagens outfit från det gamla huset. Hade inga bilder från det nya, men det är stor och allt är nytt där inne. Jag har en ny säng och det finns en ny soffa, mumma.

Jag slutar nu för att inte riskera att allt försvinner.

Kommentarer
Postat av: rebecca

OMG!!!! Det ar ju sa vackert. Du ar en lyckansmanniska!

2010-01-26 @ 19:12:16
URL: http://kinakulla.blogg.se/
Postat av: cisci

strutsar på vägen och pingviner på stranden. låter ju som ett safari du är på. kul med alla bilder. keep up the good work

2010-01-27 @ 09:22:26
URL: http://cisci.blogg.se/
Postat av: marianne back

Hej så mycket!

Oj, vilken stor struts. Pingviner ? Jag trodde att de höll till i nordliga trakter.

Tack Johanna för så fina bilder!

2010-01-27 @ 23:01:35
URL: http:// ikapstaden.blogg.se/
Postat av: marianne back

Hej så mycket!

Oj, vilken stor struts. Pingviner ? Jag trodde att de höll till i nordliga trakter.

Tack Johanna för så fina bilder!

2010-01-27 @ 23:04:16
URL: http:// ikapstaden.blogg.se/
Postat av: marianne back

I spegeln är du en kopia av din mamma. Jag hajade till verkligen!

2010-01-27 @ 23:16:48
URL: http:// ikapstaden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0