Ditt och datt i Sydafrika

Här hade man äntligen tillgång till internet i skolan, då slutade hemnätet såklart att fungera...

Så nu är jag i skolan igen. Och nog kommer jag gå i skola här nere. Det kommer garanterat bli sina 7-8 timmar per dag på campus (delvis för att vi måste kordinera skjutsarna) men nog kommer jag ha att göra. Nu sitter jag i biblioteket och, hör och häpna, läser en bok INFÖR en föreläsning. Inte två månader efter aktuell föreläsning, inte ens två timmar efter utan före. FÖRE om det var någon som missade det. Men jag antar att antusiasmen kommer lägga sig.

Kurserna jag valt verkar nog bli bra i alla fall. Två väldigt basic law-kurser som jag borde klara, en folkrätt (så pepp, jag kommer ringa) och en human resourses-kurs. Sen har jag en ekonomikurs också, men den tänker jag hoppa av. Men för att göra det måste jag stå i kö, och det har jag lessnat på så jag ska försöka lösa det på nåt bättre sätt, mycket oklart hur dock. Funderar på historia, Afrikaans eller Xhosa (klickspråk) istället. Vad tycker ni?

Flyttat har vi också, så nu bor jag i ett gammalt kök som luktar målarfärg. Nä, men det är prima faktiskt så vi blir kvar där resten av tiden. Lite synd om en amerikanska som bor med oss skandinaver dock, vi är nog lite för högljudda för hennes smak, men vi löser det också.

Vad finns det mer och säga. Jo, jag och Jenny gjorde en heroisk insats igår när vi dödade en kackerlacka OCH tog bort den efter oss. Det var mycket stort gjort av oss men det tog väl sisådär en timme. Vi började insatsen med att stå i sängen och skrika! Jag kan också meddela att blonda flickor med blekfeta lår är inte speciellt vanligt förekommande på campus. Speciellt inte i klassrummen (för ibland stöter jag på nån amerikanska med liknande symptom när jag springer omkring på campus). Ibland känner jag mig ganska uttittad måste jag säga, men det är ingen som är ovänlig alls. Tvärtom så sitter den stackars människa som hamnar bredvid mig allt som oftast glatt och svarar på alla mina frågor om allt och inget. Mycket vänliga människor, förutom dom som tittar skumt på en när man springer hem, för en gångs skull, själv från Spar, dom tycker jag inte om.

Men det var egentligen läsa jag skulle göra.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker att du är duktig som pluggar i förväg, det är det inte alla som lyckas med... Har själv ångest för hur mycket Axel förväntar sig att man ska kunna hinna på 4 veckor! Förstår hur ni hade det i höstas ;)



Sitter själv och letar boende i Åre samtidigt som det är full snöstorm utanför fönstret!



Kram

2010-01-27 @ 15:16:02
Postat av: Viktor

2010-01-27 @ 18:31:55
Postat av: Viktor

Om du ska läsa historia tkr jag att du ska ta Xhosa. Om du ska läsa språk tkr jag afrikaan :)

2010-01-27 @ 18:33:38
Postat av: marianne back

Något bra råd vad du ska läsa kan jag inte ge, tyvärr!

Det var bra gjort det där med kackerlackan.

2010-01-27 @ 23:14:22
URL: http:// ikapstaden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0