Det går segt, men det går

Efter en underbar julledighet är jag nu tillbaka i Linköping. Det innebär att det är två veckor kvar till avfärd och fortfarande väldigt många frågetecken. CSN har inte godkänt min ansökan så jag kan fortfarande inte boka en flygbiljett, jag har fortfarande inget boende och jag vet banne mig inte alls vad jag ska ta med mig. Men det sista är väl det minsta problemet antar jag.

Jag ringde i alla fall CSN igår i ett försök att få dem att arbeta lite fortare. Herr Henrik som jag pratade med gick dock inte med på det utan hoppades att de skulle kunna ge besked i slutet av veckan eller i början av nästa vecka. Det vore helt klart positivt, eftersom jag åker just nästa vecka. Det är bara att hålla tummarna. Sen ringde jag till universitetet också, i Kapstaden alltså. Men hon som jag ville prata med var inte där, så det blir till att maila och hoppas på svar. För att få ett boende vore ju trevligt måste jag säga.

Men allt går inte segt och långsamt, vissa saker har jag faktiskt lyckas få klart. Mitt visum har kommit. Check. Och så är jag färdigvaccinerad, vilket innebär att jag idag har ont i armarna. Men det är i alla fall ett check. Dagen bjuder på en del slappande och en hel del listskrivande och tvättande.

12 dagar kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0