Hel dag 1

Så, då har man vaknat i Kapstaden också.

Igår var en rätt tung dag. Hemlängtan var enorm och min skype-konversation med Fredrik krävde ett paket näsdukar och slutade i aningen svullna ögon på morgonkvisten. Men egentligen har allt gått väldigt bra. Jag bor bra, och har träffat två norskar som också ska plugga på UWC, så dem hänger jag med (mitt i detta inlägg anlände två norskar till). Annars är det mest amerikaner på stället, mycket trevliga. Så det ska nog bli bra det här...

Idag känns i alla fall allt lite bättre. Hittade gott bröd på SPAR till ett bra pris, och sånt kan ju rädda en hel dag. Är väl lite mer utvilad också antar jag. Men jag försöker att inte fokusera på hur länge jag ska vara här, för då blir det lite för mycket. Jag känner verkligen att det skulle vara en väldig skillnad om jag hade haft någon med mig, nu känner jag mig väldigt utlämnad. Men ju mer jag lär känna stället ju bättre lär det också bli. Vi skulle åkt till campus idag, men fick reda på att vi inte behövde det idag, så vi tar det imorgon. Nu regnar det också, så det är en lugn förmiddag!

Bor i alla fall i stadsdelen (förorten) Observatory, OBZ. Mycket sött litet ställe med färgglada hus och små gator där bilisterna kör som idioter, fast det gör de nog i hela staden. Huset liknar ett fort med två grindar och en ytterdörr som ska forceras för att komma fram till den låsta rumsdörren. Fast här ska vi bara bo en vecka tydligen. Vi ska få ett nyrenoverat hus nästa vecka, ett stort hus. Det såg fint ut när vi var där igår. Jag hoppas det inte är för dyrt bara, för då måste jag nog pruta.

Andra småsaker är att man köper el på SPAR och internet per megabite (eller hur det nu stavas). Men på campus är det i alla fall gratis.

Och lite bilder då innan jag går och jobbar på min förståelse av norska, den är sådär.

Centrala delarna, på Long street.

Kör småbilder istället, det där tog sån tid.
Long street med Table mountain i bakgrunden. Det är ett platt berg vill jag lova!

Mer än så hade jag tydligen inte än =)

Kommentarer
Postat av: Herman

Grymt att du är där nu! Tror det kommer bli svin bra det där! Vill se mer bilder!! Hälsa en afrikan från mig

2010-01-19 @ 11:26:20
Postat av: Malin

Skönt att höra att du kommit fram och att boendet verkar helt ok!



Häng med norskarna du, har hört att det är ett mycket trevligt folk, host host ;) Det är ganska skönt att umgås med skandinaver hur som helst. Vi är ganska lika trots allt.



Här är det tomt...ska faktiskt bli lite skönt att börja terminen så man kan träffa de som faktiskt är kvar i stan.



kram på dig

2010-01-19 @ 14:34:51
Postat av: rebecca

Tank inte sa mkt JOhanna. En dag i taget. Se till att ta till vara pa varje dag till sitt fulla. Denna tiden kommer inte tillbaka! Ingen ide att bara sitta och langta. Du & Fredrik har ett helt liv tillsammans framfor er och dessa manader ar en yttepytte liten del av det - men som kommer ge enormt mkt! Le och var glad!



Puss

2010-01-19 @ 17:08:51
URL: http://kinakulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0