registrering, del 2 av många

Blev lite bråttom förut. Efter att ha gått en hel dag utan att göra något annat än vänta så kom helt plötsligt en kille i rosa tröja och sa att vi fick lov att gå NU! Det var ju tur att vi gjorde det då så vi hann i tid till att vänta ytterligare tre timmar. När vi hade gjort det, det var då det mest spännande hände - vi (som i jag och norskan Jenny-Linn) kommer inte kunna registrera oss idag. VA?!?

Tydligen har de inte lyckats skrapa fram rätt student number för oss och detta numret är tydligen något av de viktigaste numret i hela världen. Utan det kan du knapps gå på toa, på riktigt. Och tydligen finns det bara en dam som fixar sådana nummer, och hon hade gått hem. Därutöver var det problem med dataöverföringen mellan departementen. Så det var alltså ingens fel, men vi fick sitta och vänta i sju timmar och fick inte gjort ett röta. Istället ska vi åka tillbaka dit imorgon till klockan 7.30 för att göra om samma sak igen. Troligtvis kommer jag inte få sola imorgon heller.

Men det är bara att ta det som det är, Afrika, och försöka på nytt imorgon. Ikväll väntas det brai, vad det är får ni antingen gissa tills nästa inlägg eller slå upp på google/wikepedia (men jag föredrar att ni gissar!).

Kommentarer
Postat av: rebecca

brai - 1 definition - South African / Zimbabwean slang for a barbeque.



Har jag rätt eller???? =) Jag älskar att slå upp saker... Hmm, de för mig osökt till vad jag ska bli när jag blir stor.. Vad sägs om antingen orakel eller uppslagsbok??!! Puss

2010-01-21 @ 18:49:51
URL: http://kinakulla.blogg.se/
Postat av: Pepp

Helt klart en grillfest! (Förlorade en frågesport på det en gång)

2010-01-21 @ 20:31:05
Postat av: Fia

Kallur, du kommer helt klart bli äckligt bäst på att VÄNTA! ;)

2010-01-21 @ 22:20:42
URL: http://bara-jag.blogspot.com
Postat av: Herman

Jag hade nog gissat på en afrikansk svamp,

2010-01-22 @ 06:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0