Turistjohanna

Internet där jag bor är svindyrt, och jag betalar per mb. Därav blir det inte alltför mycket bilder innan jag kan stabilisera livet lite och försöka hitta lite lösningar. Ska ge er så mycket jag kan iaf. Men jag hoppas på att skolan ska vara en bra lösning i alla fall.

För nu finns det lite bilder i alla fall. Har idag tagit svängen runt udden där cape point och cape of good hope skulle intagas. Det var precis vad det gjordes också, intogs, och helt vansinnigt vackert var det. Som en blandning av de vackraste karibiska stränderna och det karga Island eller nåt, två oceaner som krockar och varning för argsinta babianer varannan kilometer. Strålande sol hela dagen och en smaskig picknick som avslutades med färska jordgubbar. Nu har jag ett mycket rosaskimrande bröst kan jag lova. Men jag använde faktiskt solskydd...

Nä, det blev inga bilder just nu heller. Snart slut på credits, men nästa vecka blir det garanterat =)

Innan vi begav oss ner till caperna stannade vi till i Simon's town och tittade på pingviner i alla fall. Innan sa jag att sådana ser dumma ut, men jag ändrar mig till söta nu. De var ju så små och härliga, i alla fall den rasen.

Men dagens stora nyhet är nog egentligen att jag kört bil och inte bara ute på landsvägarna. Nej nej, jag drog igenom centrum medan vi ändå höll på. Och prima gick det, men det är inte som hemma. Speciellt inte på grund av den där bölden man får på vänstersidan av bilen i och med att ratten sitter till höger. Helt klart mycket skumt! Men hem kom vi på allra bästa sätt, helskinnade.

Man behöver inte ha tråkigt i Kapstaden i alla fall vill jag lova. Så nu är det lite vila som ska utföras, sen ska vi till holländskorna och äta middag, najs!

Kommentarer
Postat av: rebecca

ÅååååååååååH1 kul kul kul kul! yayayaya!

2010-01-23 @ 18:39:43
URL: http://kinakulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0