Inte helg längre

Nu är det inte helg längre, så då sitter jag och studerar igen. Inte någon gång på mina 16½ studieår har jag varit såhär flitig vill jag lova. Vet väl inte om jag lär mig något sådär vansinnigt nyttigt, men jag skriver i alla fall mina uppgifter och lämnar in dem i tid. Och det tror jag att jag är ganska ensam om - att lämna in dem i tid alltså.

Men snart är det helg igen. Påskhelg till och med. Då ska vi faktiskt åka iväg en sväng. Det blir en liten roadtrip längst östkusten och några ställen till. Ingen extravagant, bara få komma iväg lite. Dessvärre börjar det ju bli höst nu så det är lite kyligare. Bara runt 20 kanske. Eller det är nog varmare i solen men i skuggan får man knottriga ben. Det gör väl att det kanske inte blir så mycket sol och bad, men vi ska nog hitta någonstans att fylla på solbrännan. Ställen vi ska till är i alla fall Stellenbosch, Swellendam, Chrystal pools, Mussel bay, någonstans mer beroende på tid och sen slutligen den absolut sydligaste udden av Afrika (som jag inte kommer ihåg namnet på men den ligger nedanför Hermanus, en ort tror jag) och titta å soluppgången. Så nu kan ni titta på en karta vart jag ska åka om ni vill. Men först ska jag sova och avklara en dag i skolan med lite tennis på slutet (trots en sarjad axel från att ha börjat att serva). Sen bär det av i morgon eftermiddag.

Ta hand om er alla där hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0