Skolan = bra

Eller kanske inte skolan i sig, men min prestation. Fick precis tillbaka en uppsats med toppbetyg. 86% mina damer och herrar, det är ett A det!

Annars då? Jo, eftersom jag är i skolan tänkte jag bjuda på lite bilder från världens bästa semester (om ni inte har hört det förut).

Vi kan börja med dag 1, ellet. nåt. Tog med mig en vit pojke till stranden. För att vara tydlig så är jag också en vit flicka i den här staden, men jämfört med honom ser jag ut som om jag aldrig satt min fot norr om ekvatorn.



Men vad gjorde det. Underbart var det. Avslutades med lite vals i solnedgången... haha.


Sen blev det lite häng på det gigantiska köpcentrumet och en hel del shopping. Bland annat köpte vi fyra vinglas som herrn skulle ta med sig hem. Det gjorde han också, och allt var helt. Till han skulle packa upp dem i lägenheten, då hade han sönder ett. Jag säger ingenting, ingenting alls.


Mer kul än så bilder producerades inte bland affärerna.

Dagen efter var det i alla fall dags. 25-års present levererades och det bar av mot hajdykning. Klockan 5.00 lämnade vi huset för en fin tur genom bergen som vi sov oss igenom. Men Fredda vaknade i alla fall till för att ta nån fin bild.


Sen var det bara att köra. Ut med båten och i våtdräkten och sen ner i buren och där var de - hajarna. 10 olika fick vi se, helt otroligt.





Sen var vi väldigt trötta.

Dagen efter blev den ändå en tur (vi gick, motionerade alltså) upp på Linos head och en fantastisk utsikt!




Sen var det återigen solnedgång och ännu en dag tog slut.


Sen hände det massvis med mer saker, men jag tror jag tar en paus här och fortsätter en annan dag. Lång inlägg det här och jag måste väl kanske plugga lite till testet imorgon. Om jag ska fortsätta hålla nivå, hehe. Underbart var det i alla fall och det är en vecka som garanterat är ett minne för livet.

Kommentarer
Postat av: mormor

Underbara bilder. Tack Johanna! Bamsekram från mormor

2010-03-25 @ 21:10:39
URL: http:// ikapstaden.blogg.se/
Postat av: tess

hahahaha:) PRECIS samma sak sa vi till varandra och garvade innan vi gick ut! vilken underbar semester ni ser ut att ha haft tillsammans:) jättefina bilder! och GRATTIS till A!!!!

2010-03-26 @ 07:50:15
URL: http://trescz.blogg.se/
Postat av: Pecka

Härligt att läsa, Johanna! Och vilken semester... Hur vackert tycker du Sydafrika är på en skala? Stort lycka till!!!

2010-03-26 @ 11:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0