Världens bästa semester

Japp, nu har jag då verkligen semester. Ingen skola (i alla fall inte som jag tänker på) och besök av värdens bästa pojkvän. Det är fullt upp på dagarna vill jag lova, så det här med att blogga har väl inte riktigt hunnits med. Vi har det i alla fall underbart och roligt som få.

Hittils har vi hunnit med en shoppingdag (där vi valde att köpa vinglas av allt, fredrik har fått i arbete att frakta hem dem), stranden, restauranger, ett besök på campus (där jag fick mitt nya finfina tennisracket som jag är mäkta stolt över. Pappa och bröder, det blir fajt i sommar). Höjdpunkten hittils var dock gårdagens haldykning. Upp 4.30 för att bege oss till Gansbaii (uttalas konstigt) och därifrån med båt ut på Indiska Oceanen. Väl där ute någonstans var det dags att ta på sig våtdräkt och hoppa ner i buren. Sen var det bara att sitta och vänta i det 13 (!!!) gradiga vattnet på att en haj skulle dyka upp. Och en dök upp - och sen några till. Totalt tio olika hajar fick vi se, och flera av den flera gånger. Helt magiskt var det. Så grattis Fredda på födelsedagen säger vi om det. Kanske ska lägga till att det inte var vilka hajar som helst vi fick se. Det var helt vilda naturliga storjägare, även kallade vitahajar.

Men semestern är inte slut än, även om tiden går alldeles för fort.
Imorgon bär det av på tur runt Cape Point igen, och den här gången ska det blir bad med pingviner och inte bara åskådning. På fredag bär det sedan av till Stellenbosch och en natt på hostel och en dags vinprovning och cykeltur. Ska bli hur mysigt som helst! På lördag ska vi försöka besöka en park med misshandlade lejon (inte misshandlade i parken då). Alla safariparker ligger för långt bort så vi tänkte bidra lite till den där parken istället, för lejon måste vi hur som helst se när vi är i Afrika. Sen är det inte så många dagar kvar så vi får se lite vad som sker. När Rebecca och Adde var här var det tänkt att vi skulle gå på Gordon Ramsey's restaurang här i stan, men det blev inte av. Så vi ska försöka se om vi kan göra det istället. En champagne segeltur i solnedgången också kanske :)

Hur som helst är det i alla fall underbart att ha Fredrik här, Kapstaden är verkligen romatik! Men han påminner också en hel del om hemma, så jag längtar en hel del till den där dagen i juni när jag sätter fötterna på svenska mark igen. Men tills dess ska jag njuta av det här stället, och gå på Pancho's och äta mexikanskt till jag spyr (det gjorde vi nämligen idag, inte spydde men åt så vi nästan spydde. Fredrik fick den största portion jag någonsin sett, såg ut som en lasagne för fyra personer). Men innan jag ska njuta i tre månader till ska jag supernjuta en fem dagar till med kärleken på plats!

Kommentarer
Postat av: R

Kom ihag att ta med fredda till den dar reston i Spier, utanfor Stellenbosch! Vafan hette den nu! M ngt... kan kolla upp det!! Men GAA DIIIIT! Puss

2010-03-17 @ 23:15:28
Postat av: Mariah

Åhhhh, det låter verkligen helt wonderful. Jag blir riktigt avis. NJUT LIVET och hälsa Freddo. Pok

2010-03-18 @ 08:08:00
Postat av: Pecka

Låter härligt, Johanna! Men att sitta i haj-bur hade jag nog hoppat...

2010-03-18 @ 22:47:46
Postat av: mormor

Grattis till att Fredrik har kommit. Jag kan bara ana hur lycklig du är just nu-----. Tack för alla upplysningar om både dej och omgivningen. kram fr mormor

2010-03-19 @ 12:25:03
URL: http:// ikapstaden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0