Värme

Påhittig rubrik, jag vet. Men den är mer sann än ni kan ana. Så för att uppdatera er lite om min tripp i Sydafrika så kan jag meddela er att det är varmt. Supervarmt. Nästan lite för varmt. Nej förresten, alldeles för varmt!!!

Idag runt elva var det seriöst som att andas i en bastu utomhus när jag låg i skuggan och försökte få stopp på kondensen från huden min. Den slutade inte, det gjorde inte svettpärlorna som rann på hela kroppen heller. Igår sa det att det var runt 37 grader, idag var det garanterat över 40 i skuggan. Och då mina damer och herrar kan jag meddela att jag hellre har det lite kyligt och kan korrigera kroppstemperatur genom en dunjacka eller två. Jag försökte seriöst slita av mig håret tidigare, men jag hade för låg smärttröskel. Det gjorde för ont.

Så nu har jag klagat lite och ska bli lite på bättre humör. Skolan börjar så smått reda ut sig, nu har jag läget under kontroll något sånär tror jag. Lite på grund av att jag har ignorerat en del grejer, jag börjar helt enkelt fatta den här Sydafrikanska mentaliteten.

Lång dag stundar i alla fall imorgon. 8.30 till 19.00 cirkus.

Idag har jag fått titta på Ugly Betty, prima liv. De har vettig tv här också visade det sig. När den ovettiga tv:n drog igång satte vi oss och tittade på bilder hemmifrån jag och Jenny. Sverige är också vackert.

Nu ska jag i alla fall sova. Godnatt allihopa.

Kommentarer
Postat av: rebecca

Min enda kansla infor detta inlagget ar att det borde raderas.

2010-03-09 @ 08:40:48
URL: http://kinakulla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hmm, jag skulle val tro att det har visnings flaskor dar uppe da va?! =P

2010-03-10 @ 18:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0