Sista helgen i April

Sista helgen i April är alltså avslutad. Nu sitter jag i skolan igen.

Fredagen (April tog ju egentligen slut redan då, men men) började med ett besök på stranden. Vi var väl ungefär de enda, men varmt som stryk var det faktiskt och brännan bättrades på lite. Känner ju ändå någon form av press att vara brun när jag kommer hem (men regn den kommande månaden gör att det kommer bli en utmaning).


Efteråt var det födelsedagskalas för Wilton, en sydafrikans typ med det största hjärta jag varit med om. Kul också att få vara hemma i ett riktigt hus, där folk faktiskt bor på riktigt. Maskerad var det (som jag nämnde i förra inlägget) så jag drog på mig någon form av Lady Gaga outfit, eftersom jag tydligen har blivit känd som Lady Gaga-freak här nere (jag menar bara att det är bra dansmusik). Med mig i bilen hade jag i alla fall emo-Jenny, Audrey Hepburn och en clown. På kalaset träffade vi någon mystisk typ från Star Wars, Asterix och Obelix, vampyrer och jag vet inte allt. Det var trevligt, men blev inte allt för sent innan det var dags att köra hem igen.


För på lördagen var det dags för utflykt. Vi tycker väl att det är dumt att inte utnyttja att vi faktiskt har en bil så vi har nu snart kört runt hela Western Cape (provinsen vi bor i) och tittat. Fast vi har mest åkt bil. Men det är helt klart kul det med. Och jag har sagt det förut men jag säger det igen, det är ett fruktansvärt vackert ställe det här. Det platta havet som sträcker sig ända till antarktis (inte för att man ser det) och sen med ett brant berg direkt där land börjar. Magiskt är det!


Utflyktens mål var annars en marknad i Hermanus (1,5 timmes bilfärd bort). Marknaden skulle tydligen vara jättemysig. Den var helt värdelös! Sen åt vi en rätt dålig lunch och tittade på skor i en skoaffär. Så kul var alltså inte Hermanus, men nu har vi ju i alla fall sett det.


Efter det dog helgen mer eller mindre och inget speciellt har åstadkommits. Eller jag städade bilen och hittade 15 tomma vattenflaskor. Det var rätt kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0