Tänkte väl

Jo, det hade gått lite för bra hela tiden för att det skulle vara sant. Jag har kunnat räkna antal kackerlackor i huset på en hand, antal myggbett jag fått kommer jag inte ens ihåg (kan det vara noll) och inga elaka busar har varit i madrassen och härjat - till nu. Eller nåt. Jag vet inte hur och jag vet inte när, men under de två senaste dagarna har jag dragit på mig tjugo bett på kroppen. Och jag vet att det är just tjugo för jag har gjort en runt ring runt varje med en bläckpenna och räknat dem. Nu gjorde jag inte den runda ringen för att kunna räkna dem (det hade gått ändå) utan för att se om fler dyker upp på ett mystiskt sätt. Det borde vara så kallade bed bugs som är orsaken, men eftersom jag har en luftmadrass är det tveksamt. Hur som helst så har täcket tvättats, filtar och sängkläder likaså. Madrassen ska få sig ytterligare en omgång med damsugaren och sen hoppas jag återigen på ett mirakel. Hade ju inte tänkt komma hem och se ut som om jag fått röda hund. Har inte så lust att gå och klia mig hela tiden heller. Det blir i alla fall till att spraya (heter det så?) resväskan med insektsspray och tvätta allt som ska i den innan packning - på fredag alltså enligt tidigare redovisade planering.

Jobbigt!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kapstaden vakraste stället på jorden! Lykost dig att få vara där nere, saknar det så!! Känner igen det med madrassen hade såna problem med det själv när jag bodde där nere. Hoppas du har det bra!

MVH svenska sydafrika älskaren Martina.

2010-05-25 @ 23:46:06
Postat av: cmilla

Sant...battre att komma hem med blackringar pa hela kroppen ;)

2010-05-26 @ 09:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0