Nu är det bara upploppet kvar

Internet fungerar återigen på nr 3 Bishop Road. Det var på tiden. Det dog i lördagskväll så vi överlevde två dygn utan det. Det hade varit smart att studera då men istället har jag tagit mig igenom åtta avsnitt av "på minuten" från P1 som jag laddade hem tidigare. Har ni inte lyssnat på det förut så är det bara att sätta igång. Bara att ladda hem från P1:s hemsida eller från iTunes store. När avsnitten tog slut har jag lyssnat på dem igen och skrattat lika mycket. Hag jag gått och blivit lättroad här i Afrika?

Annars har jag tio dagar kvar nu. Det är ju helt vansinnigt! Och alla dagar har någon form av planering också så tiden kommer bara rinna iväg. Och eftersom jag gör allt just nu för att slippa läsa mina antropologi-artiklar (om jag inte har sagt det förr så säger jag det nu: antropologi är det mest meningslösa jag någonsin sysslat med!) tänkte jag delge er denna planering:

Tisdag-torsdag: Plugg. Sista exam 16.30 på torsdag. Därefter blir det nog bara middag och lugnt.
Fredag:Packdag. Det behövs en strategi och den skall utformas under denna dag. På kvällen ska vi ner till long-street och äta middag och dansa
Lördag: Matmarknad med allt gott ni kan tänka er på förmiddagen. Mera packning på dagen och Pancho's på kvällen.
Söndag: Museumdags. Måste ta mig till District 6 museum innan jag åker. Det handlar om det område nere i city som totalt tömdes på sin befolkning för att apartheid regimen tyckte det var en bra idé.
Måndag: Avfärd på minisemester till Cederberg mountains, ett fint naturområde tror vi. Det är väl inte världens mest planerade semester än så länge.
Tisdag: Cederberg
Onsdag: Hemfärd från semestern och gå på konsert med våra vänner på kvällen (Konsert är här lika med en litet ställe längre bort på gatan som serverar god afrikansk mat och har en liten scen där de sitter och spelar musik. Sen blir det till att säga hejdå till alla efteråt.
Torsdag: Fixa klart allt. Ge iväg kläder som inte får följa med hem, försluta väskan etc. På kvällen bär det av till Stellenbosch för en sista middag med tjejerna.
Fredag: Mitt flyg går inte förrän sent men åker till flygplatsen på morgonen för Jenny och damerna ska flyga till Mocambiqe tidigt. Och då verkade det vettigt att ta en taxi dit med dem lika gärna som att sitta i ett tomt hus och vänta. Avfärd!

Så om jag nu skulle vara frånvarande här på grund av diverse internetproblem, eller att jag flytt landet för att slippa min artiklar så vet ni vad jag håller på med enda fram till att jag landar på svensk mark igen och ska få en efterlängtad kram av Fredrik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0