Den femte helgen

Typiskt. Jag skrev ett inlägg, sen lade internet ner. Så jag får skriva om det.

Igår blev tjejerna bjudna på middag av Jens, tysken. Den bästa lasagnen på länge, tänk att vanlig mat kan smaka så oerhört gott när man är på ett ovanligt ställe. Sen bar folket av ner mot stan och lämnade mig ensam hemma, vilket passade mig utmärkt. Man känner att man behöver få vara själv lite ibland när man lever i ett hus med fem andra människor. Så jag satt och tittade på live-uppdateringar från skiatlon på datorn medan jag skrev på msn med Fredda. När det sen började hetta till (och svenskarna ledde) frågade han om jag ville titta lite. Så sagt och gjort så tittade jag på slutet av loppet via skype tillsammans med Fredrik. Riktigt mysigt var det, och det skadade ju inte att vi fick ett brons och ett guld heller - jisses.

Idag har jag än så länge haft sovmorgon och suttit och pratat med Sam (amerikan) som var här när jag vaknade. Jag blev lite förvånad måste jag säga att den som mötte mig i min pyamas på väg mot toaletten inte var en av alla de människor som faktiskt bor här utan en utböling från andra sidan Observatory. Men han var här och lånade tvättmaskinen tydligen. Annars är det lite som Vänner här huset, folk kommer och går som de vill och bara hänger. Men jag gillar det. Nu ska jag i alla fall försöka knapa ihop en presentation om job description, sen ska jag nog ansluta till Jenny som sitter och läser på bakgården och se om min hus vill känna lite på solen eller inte.

Heja Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0