Frukost och läxor

Nu har man intagit pluggpossition på rummet. Sitter alltså framför mitt skrivbord och skall försöka svara på några frågor om slavhandeln kring Atlanten. Vid min sida har jag en skål youghurt med banan och jordötter samt ett fat med färsk ananas och grapefrukt. Frukoststund har guld i mund. Det här däremot inte de där frågorna, det liknar mer en läxa jag hade på högstadiet, med pappa som SO-lärare. Men det passar väl bra antar jag, för jag tror banne mig inte jag haft ett skrivbord i mitt rum sen då någongång heller.

Min belöning för att göra det här nu är i alla fall att surfa runt på internet och försöka ta reda på hela OS-schemat så jag kan se om jag kanske kan tajma in någon live-sändning på internet när jag är ledig i skolan. Vem blir inte motiverad av en sådan belöning, jag blir det då kan jag lova.

Så vad tror ni var den egentliga anledningen till att europeerna började upptäcka världen och koloniesera den?

Kommentarer
Postat av: rebecca

det enkla svaret maste ju vara.... missnoje?!

=)

2010-02-07 @ 19:41:22
URL: http://kinakulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0