Hetta och Rebecca

Idag har jag träffat Rebecca och Adde, äntligen lite välkända ansikten. Hur trevligt som helst var det, och skönt att kunna prata svenska och få det tillbaka också.

Sen kanske vi inte tog det absolut smartaste beslutet att klättra upp för Table mountain dock. Det är den hetaste dagen (igen) på länge och vi började gå mitt på dagen. Det betyder att det på vissa ställen i solen säkert var 55 grader minst, och ingen vind. Vi höll väl på och dö alla tre, men räddades i sista sekunden av skuggan som var den sista biten upp. Men när det var väl genomfört var vi mäkta nöjda med oss själva och belönades med en utsikt som inte går av för hackor. Oj, vad vackert det är här nere.

Efter ett klättrat berg åkte vi linbana ner och begav oss till stranden för att titta på solnedgången. Adde var dock aningen besviken, eftersom det inte var några moln på himmelen. Jag tyckte det var fint, och framför allt skönt att sitta ner. Dock fick jag en migränattack, så jag lever nu på lånad tid...ska snart gå att sova. Ska bara se om jag kan göra klart läxan till imorgon först och få prata lite med pojkvännen kanske.

Kommentarer
Postat av: Pecka

Härligt att läsa dina texter, Johanna! Passa på att njuta av landet, naturen och allt annat - och det verkar du ju göra.

/Pecka

2010-03-01 @ 00:02:03
Postat av: Christine

Så skönt att höra att du träffat de tu.Hoppas ni hinner träffas lite innan dom åker hem. Jag får vänta tills på fredag när jag ska hämta henne på Arlanda. Utan snöstorm hoppas jag för nu räcker det. Avundas dej/er som har det varmt och skönt (även om 55 gr är lite i varmaste laget). Kram på dej!

2010-03-01 @ 16:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0