Internetstrul

Ja, som Mariah gissade har jag internetstrul. Förbannad så till den milda grad är jag. Inte nog med att vi har en skyhög hyra (enligt mig i alla fall), inte ens internet kan vi få ha då. Jag har ringt dem varje dag förutom på helgen och klagat, men de vill inte få det att fungera. Men jag jobbar på det! Och aprpå pengar kan vi konstatera att CSN inte har beräknat helt rätt vad det gäller att bo i Sydafrika, i alla fall inte kapstaden. Jag lever rätt snålt måste jag säga, man måste ju äta mat i alla fall men ändå känns det som att pengarna knappt kommer räcka till maj, och jag ska vara här till slutet av juni. Jag fick 48000 svenska, norrmännen får 59000 norska, hmmm. Jag får börja tigga på motorvägen annars, det är ju en del som gör det redan.

Annars har det inte hänt så mycket. Vi försökte återigen ta oss till stranden i lördags, men när vi kom fram var det moln. Sen försökte vi gå ut, men slutade hemma i soffan. I söndags gick vi dock på konsert "på stranden", som beskrivningen var. Jag tänkte mig en mysig picknik med någon form av halvlugn musik i solnedgången. Det var ett disco med live-elektronic musik - innomhus. Där inne var det nog i runda slängar 50 grader plus. Skeptisk var det minsta man kan säga att jag var. Men ack så fel man kan ha för det vart den roligaste kvällen hittils. Skön musik (från Sydafrika=kulturpoäng) och dans så svetten stänkte.

Sen var det måndag igen och dags för skolan. Riktigt mycket skola har jag måste jag säga. Men jag tror att Sydafrikanerna kör på kvantitet före kvalitet (som Julia sa om amerikanarna) för det är ett ganska lat släkte de här nissarna. Och idag är jag såklart i skolan igen, eftersom jag sitter vid internet. Snart har jag lektion och sen blir det fyra timmars paus till nästa, så jag tänkte försöka få upp lite bilder från helgen.

Dagens status: Trött, hemlängtan och pengastressad - men nöjd!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0