Magknip del 2

Ja, då var det ett faktum. Första sjukdomen... Magknipet höll i sig och resulterade i toabesök som inte var som de ska vara, inga mer detaljer behövs tror jag. Därav tog jag i alla fall piller. Det resulterade i fortsatt magknip men garanterat inga toabesök. Kvällen bjöd sedan även på feber och ont i kroppen. Imorse var det lite bättre så jag åkte till skolan (hade en obligatorisk lektion). På första föreläsningen trodde jag dock att jag skulle dö. I alla fall svimma och spy. Trött som ett fån var jag och det fanns ingen luft överhuvud taget. Så inte ens en intressant föreläsning och slavhandel kunde få mig att vilja leva just då. Men det gick över när jag la mig på gräset efteråt och vilade (läs: skolkade - förlåt pappa).

Därefter var det då dags för den obligatoriska lektionen. En lektion i hur man använder en dator. Word stod på programmet idag. Så jag fick göra en rubrik, som jag fick lov att ändra storlek på och göra fet, kursiv och understruken - OCH centrerad. Hårda grejer. Sen fick jag även ändra radavståndet, infoga en bild, skriva ovenpå bilden (men det var överkurs, gjorde jag bara för att glänsa), infoga en tabell och numrera tre frukter med a, b och c och lägga dem i bokstavsordning. Efter det fick jag lära mig hur man sickade e-mail. Nu vet jag att inte alla är födda under samma förutsättningar som jag så jag klankar inte ner på dem, men måste väl erkänna att det var lite väl basic för en annan.

Nu kan ni få gissa vad jag gör? Köar. Ska ändra lite kurser idag och hela law faculty ska tydligen göra det idag samtidigt. Kom hit en halvtimme innan det började och då var kön ut i trappen. En kul eftermiddag är alltså på intågande. Därefter ska jag hem och vila och ringa internetleverantören igen, om man ens kan kalla dem för leverantörer.

Sen kan jag väl passa på att säga att ingenting funkar i vårt hus än så länge. Vi fick en andra kyl i förrgår så nu kan vi i alla fall få plats med lite mat. Men vi hade en vattenexplosion i tisdags när vattenledningen till tvättmaskinen hoppade loss. vi har inget internet, ingen tv. Förut hade vi inget varmvatten och så vidare. Det är inte Sverige det här kan jag lova.

Men nu ska jag återgå till mitt köande.



Update: 1 h 40 min lyder det nya körekordet. Är mäkta stolt vill jag lova!

Kommentarer
Postat av: Karin

Usch och fy! Finns det något värre än magsjuka? Men det verkar som att du i övrigt har det bra. Blir avis på sol och värme. Här är det snö snö och snö. Krya på dig! Puss

2010-02-05 @ 09:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0