Township

Haft en upptagen dag. Sova var det första jag tog mig för. Det var välbehövligt vill jag lova efter en ganska sen kväll hos Jens igår på inflyttningsfest igen.

Sedan bar det av på utflykt med våra hyresvärdar ut till kåkstäderna. Eller nästan i alla fall, den lite finare delen var det nog. Husen var gjorda av betong och inte plåttak och det fanns rinnande vatten, om än inte i köket. Däremot hade de en enorm stereoanläggning och tv-spel. Det gäller väl bara att prioritera antar jag. Vi var kanske 25 stycken studenter (till större delen) som åkte dig, så vi drog ju till oss lite uppmärksamhet. Så hela dagen har jag spenderat med minst fyra stycken barn runt mina ben bråkande om att få ta kort med min kamera. Så min kamera har under eftermiddagen tagit ca 200 bilder, jag har nog tagit 70 av dem kanske.

Sedan var det tydligen väldigt kul att rida på våra ryggar och axlar också. Så det blev ett litet träningspass när man sprang omkring med en liten flicka på ryggen och galopperade runt. De var i alla fall så söta, men kanske lite påfrestande i längden.

Sedan sysslade vi också med lite gatufotboll. Jag skulle spelat men trodde inte det skulle vara så seriöst så jag hade inga skor - dålig idé. Sen fick jag nåt skräp i ögat också, convenient. Men det var fullt krig där på gatan i alla fall där två gamla skolbänkar fungerade som mål. Prispengar låg i potten också.

Sen åkte vi hem, tog en mexikansk måltid på panchos igen och nu ska vi titta på film. Om det inte är så att någon bar här i närheten visar vinter-os, i så fall går jag nog dit en sväng vid elva för att se om det blir nån skidskytte-medalj.

En sjukt härlig dag har det i alla fall varit. Det är ju kul att se lite olika saker även om det var sjukt skönt att ta en dusch när man kom hem. Det är ju inte alltid man är på ett ställe där det ligger ett skelett från en kokäke på marken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0