Väder

Jag vet att ni har det lite slitsamt med all snö där hemma, och jag försöker inte strö salt i såret eller något. Men ojojoj så varmt det är här idag. Och vår bakgård är en liten betongklump med plåtstängsel runt (med taggtråd på toppen, men den har nog ingen effekt på värmen tror jag) så att gå ut där är som att sätta sig i alla Finlands bastuar på samma gång. Omöjligt. Att gå ut och gå går inte heller, för jag går inte tillräckligt fort för att få någon egentlig vindeffekt, så det går bort. Kvar är då alternativet att sitta här i vår cementbuker med fläktarna på för fullt och försöka plugga. Men det får allt annat än bra. Så då sitter jag bara här och gör ingenting. Tvättar. Men jag kan knappt hänga upp tvätten, för linan är på bakgården. Så jag bloggar. Men det är nog egentligen dumt det med för den stackars datorn är nog snart överhetted. Damsuga ska jag nog göra, och tvätta min lakan - fast jag kan nog inte torktumla dem. Torktumlaren står i det enda någorlunda svala rummet vi har, vill inte förstöra det.

Igår var tjejerna ute och åt. Skönt att slippa karlarna för en sekund måste jag erkänna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0