Verkligheten

Ibland slår verkligheten till. Igår fick vi reda på att en kille blivit knivhuggen till döds några hundra meter från där vi bor (eller nån kilometer - lite oklart). Tre killar blev rånade men vägrade ge ifrån sig sina saker. Tänkte att jag skulle tala om det i alla fall för att förklara vilken verklighet människor här lever i, och jag också eftersom jag nu bor här. Svårt att förstå att det händer var som helst och när som helst och dessvärre ganska ofta när man sitter i kalla Sverige och tittar på På spåret. Inget ont om På spåret alltså, det är bara två olika världar. Och nog vore vi dumma där hemma om vi inte utnyttjade den underbara plats vi lever på. Men nu ska vi inte vara nedslagna, jag älskar fortfarande Sydafrika och vi är försiktiga, så försiktiga som det går att vara. Tappade dock min plånbok idag, vilket gav mig en ångestattack, hjärtblödning och magsår. Men den återfanns med komplett innehåll hos säkerhetsvakten på biblioteket så det var lugnt. Simmat har jag gjort också, riktigt prima pool dom har här. Och nästan själv i den var jag.

Och för att göra stämningen ännu gladare så kör vi lite fler bilder från helgen.

Folkmassa på plats

Nyanga, en lite finare township gata om jag får gissa

Jag med en söt och ihärdig flicka som jag inte riktigt fick ur nåt namn.

Försökte lära dem hur man dansade rumt en midsommarstång. Vanlig runddans gick prima, men små grodorna gick väl inte riktigt hem kanske.

Köket, utan diskho.

Prioriteringar. På andra sidan i köket fanns - tv-spel, tv, högtatalare, sattelittv mm. Men alltså inget vatten i köket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0