Gav upp, kunde inte stå emot

Ni vet hur man ibland egentligen inte gillar godiset som ligger kvar i påsen men tillslut så knäcker man sin mur av självbehärskning och äter upp det ändå. Antar att det är som tortyr också, tillslut ger man upp. Inte för att jag vill jämställa min vistelse här med tortyr, men nog är det nästan nära när det gäller knäckebröd. En knäckebrödsmacka har legat högt upp på önskelistan alltför länge nu. Jag har stått och tittat på paket på spar i en oändlighet och försökt lista ut på innehållsförteckningen om det är knäckebröd som gömmer sig innanför plasten, men det verkar mest vara kakor alltihopa så jag hade gett upp. Tills idag när jag hittade ett paket på Pick'n'pay som jag var säker på innehöll det jag så länge längtat efter. Dock var det ett paket som så väl representerar de där äckliga godisbitarna på boten av godisskålen, de där man egentligen inte vill ha - fast man så gärna vill. Så jag gav mig, bröt mina principer och är nu "stolt" ägare av


ett paket Wasa knäckebröd. Det gör lite ont i hjärtat, men ändå gläder jag mig så vansinnigt till efter min lilla lässtund jag snart ska ha - när det är dags för första knäckebrödsmackan. Men det är engångsföreteelse. När jag kommer hem blir det Leksandsknäcke som vanligt!

Ps. Vansinnigt dyrt var det också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0