Mors dag?

Jag håller på att frysa ihjäl tror jag. Det är tio små isklumpar som försöker få fram det jag har att säga - det går, men det går sakta. Det jag ville säga var grattis på mors dag mamma, trodde jag. Ringde henne och allt. Hon blev väldigt förvånad, vilket var konstigt (hon brukar nämligen ringa upp själv och be en gratta henne på hennes dagar). Hon sa något om senare i Maj och efter någon minuts undersökning fick jag reda på att det stämde alldeles utomordentligt bra, förutom i resten av världen. 30 maj är det tydligen dags i Sverige. Här är det faktiskt Mors dag idag, och jag har från rätt säkra källor hört att så är fallet både i USA och Holland. Troligtvis även i Tyskland.

Så grattis världens bästa mamma på sydafrikanska mors dag!!

Kommentarer
Postat av: back martina lundin

Tack dottern min, det blev ju en extra överrasking!!:)

2010-05-11 @ 22:07:32
URL: http://ikapstaden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0